čtvrtek 14. listopadu 2013

Marmeláda z banánů a pomerančů

Byl to takový hokus pokus, ale vypadá to, že se nakonec povedl. Banány samotné jsou nevýrazné, proto jsem je smíchala s pomerančema. Je možné, že by se dalo dát větší množství pomerančů a nebo přidat trošku citronové šťávy (případně kyseliny citronové). Recept dávám pouze na malé množství. Budete toho mít tak tři skleničky od přesnídávky, ale pro ochutnání to bohatě stačí.

Co na to potřebujeme:
2 pomeranče (radši sušší, budou se vám líp odblaňovat)
2 banány
280 g cukru (krystal či písek)
asi jeden hrnek vody
nerezový hrnec se silným dnem (pak se to moc nepřichytává)

Pomeranče oloupeme, rozděláme na měsíčky, odblaníme a naházíme do hrnce, banány oloupeme, ořízneme jim špičky a nakrájíme na kolečka rovnou k pomerančům. Přilijeme vodu, přiklopíme a na mírném ohni přivedeme k varu, pak občas promícháváme (pozor, pění to), dokud se to částečně nerozvaří. Pak hmotu rozmixujeme (můžete i rozvářet a nebo nechat kousky, každý co má rád), přidáme cukr a necháme rozpustit. Je dobré zkusit, zda to želíruje - na studený talířek kápneme trošku hmoty a pokud po zchladnutí nestéká, je to dobré. Pokud je to tekuté, tak (bez pokličky) mírně vaříme a mícháme, aby se co nejrychleji odpařila další tekutina a opět zkoušíme želírování. Pokud jsme spokojeni (já mám radši marmeládu tekutější, jde tak lépe mazat), tak hned nalijeme do předem připravených vypařených sklenic a zavřeme předem vyvařenými a vyschlými víčky, otočíme a necháme vychladnout. Já tomuto způsobu příliš nevěřím, jsem zvyklá vše sterilovat teplem, ale v tomto množství mi to přišlo zbytečné. Pokud se sterilizovat rozhodnete, nezapomeňte naplnit sklenice maximálně 2 cm pod okraj (možná radši víc), protože banány pění a mohlo by vát to ze sklenic přetéct.

Mám i pár fotek, ale nějak se mi teď nechce je přetahovat do počítače, tak snad někdy jindy :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat